När blir lagom fel?

Jag klickade in på Pernilla Wahlgrens blogg genom bloggkommentatorerna( PW s blogg har jag aldrig läst och kommer inte forstätat med det) för att läsa det hon skrev om Ullared. Själv bryr jag mig inte, alla får tycka vad dom vill. Jag har själv bara vatt på Ullared en gång, och det var av ren nyfikenhet. Det var mer ett ord i pernillas "försvarstal" jag reagerade på! Det ordet var LAGOM. Jag kan inte säga att jag uppfattar Sverige som landet Lagom längre. Vi har haft många "Power personer" som har gjort att det mer och mer blivit vanligt att stiga utanför boxen som anses Lagom.
Idag känner jag att mer och mer personer som inte sticker ut tillräckligt mycket eller inte lever enligt larger then life  hamnar i skuggan. Vad har det blivit för fel på Lagom, elelr vara den man är? Många idag ändrar sina utseenden och stil
för att se ut som den alternativa skaran men tittar man omkring sig ser man oftast mer "hippa" männsikor än folk som inte sticker ut så märkvärdigt. Jag tycker ordet LAGOM har blivit ett ord som (oftast bloggare) använder när man försvarar sig. Om några år kanske inte efternamn som Svensson eller Andersson existerar längre eftersom mer och emr folk bytar efternamn till något Urbanaktigt som månbalke eller något. Då kommer det istället bli att man reagerar på att -son namnen fortfarande finns kvar. Folk döper sina barn till Neo,majblomma osv, tänk om namnet Victor en dag försvinner? Jag förstår inte var det är som ska vara så fel och så pinsamt om folk vill leva LAGOM ? Och jag förstår inte varför folk hetsar upp sig över det heller.
Jag tycker inte det är några problem om folk vill vara Urban,Lagom eller Lite. Det är upp till var och en. Vill man inte ut och resa till ett avlägset land ska man inte behöva göra det och sen försvara sig för mer äventyrslystet folk.
Känner man att man är Larger than Life så lev för sjutton!
Jag tycker bara att vi ska vara noga med vad vi väljer för skällsord, för alla är vi olika!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback