Funderingar under tisdagskvällen

Har under dessa dagarna funderat på vart all min fantasi har tagit vägen? Hur jag som innan kunde komma på helt fantastiska historier nu inte kan skriva en enda bra mening. Och hur länge har det varit så? Jag antar att det bara är att träna och kanske gå en kurs i litterär gestaltning. Har mer och mer insett att en akademisk karriär eller många år på högskola/universitet inte är den väg jag vill gå. Just nu är jag mer inne på en KY utbildning( när det är dags för det) och jag känner mer och mer att konditor skulle kunna vara min grej. Det och kombinera det med att skriva!

Har hittat en ny bakbok som jag hört mycket fint om! Söta saker av Therèsia Erneborg! Dessutom har hon en väldigt inspirerande blogg fylld med frestande recept!
Kollar runt på lite bakbuiker på nätet. Längtar tills jag får lön. Jag och Tobbe har visserligen sagt att vi ska spara så mycket av möjligt av det vi kommer tjäna i vinter då vi vill väldigt mycket efter våra månader i Sälen

  • * Resa till Bali i en månad i Maj eller Juni - Skulle vara underbart, och jag och tobbe får uppleva ett annat sort att resa tillsammans
  • * Skaffa lägenhet - Skulle inte kunna tänka mig att jag vill gå tillbaka till distans efter vi bott bara vi två uppe i sälen, dessutom får jag spendera roliga pengar på inredning och plock
  • * Resa iväg några månader -  Jag vill sticka iväg ett tag igen innan jag ska ta tag i dom allvarliga sakerna.
Fruktansvärt sugen på att baka till helgen, funderar på Pavlova eller kardemumma och kanelbullar. Men varför nöja sig med att bara göra en sak

Det här underbara kakfatet köpte jag förra sommaren på Indiska och jag tycker det är helt underbarthttp://1.bp.blogspot.com/_xi2_ekpSqNg/RnKNm_8l7LI/AAAAAAAAAKY/LqkfRdZoeVU/s400/RS-0616%2BLitet%2Bhj%C3%A4rta.gif

http://indiska.com/data/product/images/XL/2747_20096113111233967229.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback